طرح بحث برای مدیریت کلاس فلسفه و کودک

دومین کتاب تخصصی گروه فلسفه و کودک پس از کتاب «روش تدریس فلسفه و کودک» برای استفاده علاقمندان به چاپ رسید.

روش تدریس فلسفه و کودک

هر علمی متناسب با هدف و مقصود، روش تدریس خاصی را می‌طلبد ... بنابراین، پرورش علم در حوزه فلسفه و کودک، نخستین گام برای تدریس مبتنی بر هدف و مقصود و طراحی سنجیده و آگاهانه در الگوی تدریس این علم خواهد بود.

نقد مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان

فلسفه برای کودکان طرفداران زیادی در ایران دارد، این برنامه همراه با عناصر سازنده‌اش در ابعاد، هدف، محتوا، روش و ارزشیابی در حال گسترش در جهان بوده و در حال راهیابی به نظامهای آموزش و پرورش جهان، از جمله ایران است.

نظم آموزی به کودکان

در این کتاب میخوانیم، کودکی که با نظم و ترتیب آشنا می‌شود می‌تواند درست و نادرست را از هم تمیز دهد، می‌تواند به حداکثر توانمندیهای خود برسد، می‌تواند با دیگران به مهربانی و ادب رفتار کند.

فرهنگ تفاهم در رابطه با فرزندان

ما محتاج نسل جدیدی از والدین هستیم که به انگیزه آموختن مهارتهای گفتگو و تعلیم و پرورش بچه‌های مسئول در خانه جواب مثبت می‌دهند، چون خانه محلی است که همه چیز باید از آنجا شروع شده و می‌تواند همین امروز، همین لحظه از خانه شما شروع شود.

عدالت

روزی چندبار می‌گوییم عادلانه نیست، منصفانه نیست، درست نیست، حق ندارد، حق دارم ...؟

روشهای شکوفاسازی خلاقیت کودکان و نوجوانان

هدف این کتاب آشناسازی علاقمندان با خلاقیت و روشهایی است که می‌تواند در شکوفاسازی خلاقیت ذهنی کودکان و نوجوانان مؤثر باشد، از اینرو مطالعه این کتاب برای والدین، معلمان، مربیان و کلیه کسانی که با آموزش و تربیت کودک و نوجوانان سر و کار دارند، سودمند است.

روان‌شناسی تربیتی کاربردی

بدون تردید لازمه هر تحول عمیق و فراگیر فرهنگی در هر جامعه، تغییر و تحول بنیادی در نظام آموزشی آن جامعه است و تحول اساسی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس در گرو همخوانی نظامهای ارزشی حاکم بر خانواده و مدرسه و آمادگی ذهنی و تمایل اولیا در همراهی و همگامی با برنامه‌ریزان و مربیان مدرسه است.

رفتارهای اجتماعی کودکان

رفتارهای معین اجتماعی در سالهای اول زندگی در بسیاری موارد از سن دو سالگی شکل گرفته و صورتهای مختلفی به خود می‌گیرد.

خانواده و مسائل مدرسه‌ای کودکان

مسأله تربیت مسأله حیات و ممات ملتهاست. بنای آن در خانواده آغاز می‌شود و در جامعه و مدرسه تکمیل می‌گردد. پدری، مادری و معلمی یک مسئولیت‌پذیری است، آنکس حق دارد خود را در معرض این مسئولیت قرار دهد که قادر به ادای آن باشد وگرنه این نوعی ستم و خیانت به امانت خداوند است.

تربیت سالم در مدرسه

رویایی در سرداریم ...

تربیت سالم در خانه

گاهی اوقات تصور می‌شود که جنگ بین تربیت تنبیهی و تربیت آسانگیر تا ابد ادامه خواهد داشت.

به کودکان اعتماد کنیم (مبانی روانشناسی و رشد شناختی در برنامه فلسفه برای کودکان)

دریک نگاه واقع‌بینانه فرزندان ما، چیزی نیستند بجز ودیعه‌های الهی که ما در برابر رشد و تربیت آنها برای یک زندگی سالم و مستقل، مسئول هستیم.

اعتماد به نفس عالی در کار و زندگی

موضوع این کتاب، اعتماد به نفس، موفقیت، موفقیت در کسب و کار و عزت نفس می‌باشد.

اصول برقراری رابطه انسانی با کودک و نوجوان

هر پدر و مادری دوست دارد و بلکه آرزومند است که فرزند یا فرزندانی سالم و صالح، همراه با رابطه‌ای گرم، مطمئن و امید بخش داشته باشد. این خواست و آرزو طبیعی، واقعی و شدنی است.

بازی های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

فرزند شما به هر مقامی که در آینده برسد، به تجربیات او در دوران کودکی بستگی دارد. انجام بازی، تجربیات مثبت و احساسات موفقیت آمیز را برای کودک فراهم می‌آورد.

بازیهایی برای تقویت احساس

کتاب شامل بازیهایی است که برای کودکان در گروههای سنی مختلف مناسب بوده و مجموعه‌ای از مهارتهای زندگی را به آنان آموزش می‌دهد.

روان‌شناسی بازی «کودکان، بازی و رشد»

این کتاب برای والدین، مربیان مهد کودک، معلمان، مشاوران، روان‌شناسان، روانپزشکان و دست اندرکاران آموزش و پرورش سودمند است.

نقش بازی در پرورش فکری کودکان

این کتاب به شما کمک می‌کند تا با توجه به نقش بازی، در پرورش فرزندتان برای آیندة بهتر موفق باشید.

بچّه‌ها، بازی

در این کتاب مجموعة کاملی از بازیهایی را ارائه می‌کند که کودکان 2 تا 10 ساله به صورت مشترک می‌توانند در آنها شرکت کنند

کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان جلد اول

شاخه‌های فلسفه برای کودکان و نوجوانان به همان میزان که این برنامه در کشورهای مختلف گسترش یافته، متنوع شده است.

تاریخ ادبیات کودکان ایران (ادبیات شفاهی و دوران باستان) جلد اول

تاریخ ادبیات کودکان ایران، پژوهشی فراگیر بر پایه شناخت سیر تاریخی جایگاه کودک در جامعه، دیدگاه‌های آموزشی و پرورشی و رشد ادبیات کودکان در ایران است.

تاریخ ادبیات کودکان ایران (ادبیات کودکان پس از اسلام) جلددوم

برای بررسی شکل‌گیری شیوه آموزش و پرورش در ایران پس از اسلام، لازم است نخست نگاهی به شکل‌گیری فرهنگ آموزشی در جهان اسلام داشته باشیم.

تاریخ ادبیات کودکان ایران (ادبیات کودکان دوره مشروطه) جلد سوم

دوره مشروطه در گستره تاریخ ایران اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا سومین کلان فرهنگ پس از دوران ایران باستان و دوران اسلامی، در این روزگار شکل گرفته است.

تاریخ ادبیات کودکان ایران (ادبیات کودکان دوره مشروطه) جلد چهارم

همزمان با ترجمه نخستین رمان‌های اروپایی، نوجوانان نیز با این‌گونه ادبیات آشنا شدند و همچون بزرگسالان از آن استقبال کردند.

تاریخ ادبیات کودکان ایران (ادبیات کودکان در روزگار نو 1300ـ 1340) جلد پنجم

ایران روزگار نو، یک پا در سنت و یک پا در نوگرایی و نواندیشی داشت. در این روزگار، ایران نه چهره سنتی پیشین را داشت و نه چهره امروزی یافته بود.

تاریخ ادبیات کودکان ایران (ادبیات کودکان در روزگار نو 1300ـ1340) جلد ششم

روزگار نو، روزگار داستان کوتاه و رمان است. این ویژگی برآیند زندگی می‌باشد. داستان کوتاه، زاده گسترش فرهنگ روزنامه و مجله خوانی است.

تاریخ ادبیات کودکان ایران (ادبیات کودکان در روزگار نو 1300ـ1340) جلد هفتم

با پدیداری شعر نو، داستان کوتاه و رمان، مقوله نقد ادبی که لازمه رشد سنجیده ادبیات بود، پدید آمد و رو به گسترش گذاشت.

<< <  1 2 3  > >>