شماره دوم نشریه فلسفه و کودک، تحت
عنوان کودک، تفکر و خلاقیت منتشر شد.
دستاندرکاران تعلیم و تربیت بر این باورند که آشناسازی کودک با فلسفه (به معنای فکر کردن و خلاقیت) میتواند علاوه بر تأثیرات مثبت گفتاری و شنیداری بر کودک، روند اجتماعی شدن او را نیز تسریع کند و مهمتر از همه تفکر کودک را تقویت نماید.
هدف این نشریه، آشناسازی معلمین و اولیای دانشآموزان با طرح فلسفه و کودک و مسائل جانبی آن بوده و امیدوار است که این گام هرچند کوچک، در روند اجرای همگانی کردن فلسفه و کودک مؤثر باشد.
جایگاه تفکر خلاق در طرح فلسفه و کودک، کاربردی ساختن فلسفه در جامعه، چگونه سؤالات را فلسفی سازیم، گفتگو با مادر یک فیلسوف کوچک، مهارت منطقی در طرح فلسفه و کودک، تأثیر رنگها بر تفکر و خلاقیت، جهانبینی فلسفی در داستانهای فکری، کندوکاو فلسفی براساس فرهنگ ایرانی، گفتگو با مژگان پروینیان، معلم فلسفه و کودک، نقش صبحانه در تفکر و نمونهای از طرح بحث داستان در کار فلسفه و کودک.